söndag 22 april 2012

Första veckan suger

Och första veckan har inte ens börjat.. Jag VET hur tuff första veckan är. Den sätter på något sätt ribban för hela tiden man kämpar. Jag har ingen diet jag ska gå efter. Jag har ett träningskort, som jag faktiskt är duktig på att använda, men jag ska träna sådär hårt som de gör på TV, låtsas att Mikael Persbrandt är min belöning :) (han är mitt frikort)

Kanske min man ser mig igen (han är inte blind, och t.om en blind skulle "se" mig, vem släckte solen typ) jag är inte lika attraktiv som jag en gång var, och man vill ju vara läcker för sin äkta hälft.

Jag åt bra idag, skinksallad till lunch, och kyckling, bacon och tomat till middag. Middagen var lite trist, men jag var verkligen inte hungrig, så det är bättre än inget.

Jag återkommer i morgon!

//XL

4 kommentarer:

  1. Ååh, jag vet precis hur det känns. Dag 2 å 3 är enligt min mening de tyngsta, men kämpa och bit ihop! Ge inte upp fast du har ett, två eller tre bakslag utan lägg det bakom dej och kämpa vidare för efter en tid blir det faktiskt lättare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Håller du också på, eller har? hur har det gått för dig?

      Radera
    2. Efter att ha fött barn så gick jag ned 35kg å blev riktigt snygg och vältränad, men jag hade hårda krav från omgivningen. Jag insåg aldrig hur duktig/snygg jag var eftersom jag bara fick höra negativa kommentarer. Så nu nio år efter sitter jag här med mina 35kg igen, fast utan negativ omgivning!! Så denhär gången ska jag göra allt på mitt sätt och i min takt :)

      Mina tips till dej för att lyckas är:

      1. Älska dej själv! För det är du värd oavsett hur du ser ut!
      2. Missköt inte sömnen! Att ofta vara trött sliter mycket på kroppen och humöret.
      3. Gå inte omkring hungrig, men ät förnuftigt!
      4. Försök vardagsmotionera varje dag, exempelvis promenera en 30-45min (gör underverk för magen), räfsa löv, cykla 10km (snygg rumpa). Vänta med att springa innan du har gått ner lite, annars sliter det mycket på knäna.
      5. Var snäll mot dej själv och förlåt dej själv om du ex. ätit för mycket. Unna dej själv en promenad istället för att ha dåligt samvete.

      Allt dethär låter ju enkelt, men det är det inte. Speciellt inte i början, men det är långt ifrån omöjligt! Du är smart som tar tid på dej, viktnedgång kräver tid. Dessutom har du ju stöd från bloggen!

      Nu är jag ingen expert inom träning och kostråd men dessa tips har funkat för mej!

      Ta hand om dej! Jag VET att du klarar detta, för om jag bara hade halva ditt sinne för humor och beslutsamhet hade jag suttit här på en mycket mindre rumpa :)

      /Hilde

      Radera
    3. Hej Hilde!
      Tack för ditt inlägg, det är precis så det är. Jag har för första gången på länge verkligen gett mig fan på detta nu, och tjejerna på FL gör att det här blir kul, likaså alla bloggar jag nu kan följa! Och människor som du, som kommer med så klockrena inlägg.
      Tack!!

      //XL

      Radera