onsdag 25 november 2015

"Belöna sig" "lyxa till det"

Jag är ju en riktig Instagram nörd, 77_linda heter jag där.
Och jag följer ganska många inom träning och kost. Sen blir det ju så att man knallar runt bland folks konton och kikar.
Något jag är förundrad över, är att många tjejer som bland annat Viktväktar, gärna unnar sig saker, och belönar sig med mat/godis/bakverk.
Varför? Är det inte det beteendet man försöker komma ifrån? 
Och sen gärna skyller på födelsedagar, fest, fika i skolan mm.
I mina ögon så blir det fel.
Om jag någon gång är sugen på något, då äter jag det. Dock gör jag en avvägning om det är värt det, vilket det sällan är. 
Jag har ju själv haft ett matmissbruk, och jag är ibland på gränsen, fortfarande, efter 11 månader.
Nä, jag tror man måste ifrån problemet innan man kan börja "unna" sig mat.
Unna dig en ny tröja, nya träningsbyxor eller ett smycke. Det du stoppar i munnen är det som fick dig i den situation du är i idag.

//Always be stronger than your excuses 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar