fredag 2 januari 2015

Tillbaka

Så, nu har jag vallat maken. Han är inte handikappad egentligen, men han har ramlat och slagit i ryggen, så jag försöker få herr jag-har-sååååå-oooooont, att röra lite på sig 😄

Åter till ämnet. Maken vill oxå äta bättre mat, vilket reducerade bort mina linser och böner. Jag älskar sånt, men inte han, så nu måste jag tänka om för att slippa laga 3 olika maträtter.
Yngsta dottern på 6 år, äter gärna min mat, men då skulle det lilla livet försvinna.
Just nu ska jag ta det lugnt, inga galna förändringar, kanske bara sluta äta typ heeeela tiden.
Och jag har en ny digital matvåg, så jag ska mäta mängden, och sen skriva in i Lifesum appen, så kommer jag ha böter koll. Ska ta ett förekort, men det kan ni glömma att få se nu i början. Om 2 kort till kan jag lägga in, så man ser resultat 👍

Nu ska jag faktiskt äta lunch. Nötfärs (svensk om nån är intresserad) och en stor sallad!

//kobebisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar