tisdag 2 juli 2013

Vilse i skogen

Tog med mig hundarna i morse när jag gick och lämnade Elin, sen skulle bi ta en liten morgonpromenad, så genom centrum var planen... Men jag är ju sämst på att hitta, min inbyggda gps är totalt ur funktion, så efter att vi gått en bit (promenaden räknades att bli ungefär 3 km) så tyckte jag att "jamen ditåt är ju skogsvägen vid oss". Det var inte riktigt den skogsvägen... Så efter att ha gått helt åt helskotta fel, bergsklättrat (på riktigt) gått i högt gräs (orm o fästingparadis) kanat på kottar, så insåg jag att vi kommit ÄNNU längre bort.

Jag fick fråga en kvinna om vägen. Hennes svar: Oj, vännen, du är heeeelt åt fel håll. Gå då långt ditåt (pekar med hela armen) och sen håll höger, så ska du komma rätt...

Vi (jag skyller lite på ena hunden) hade gått 3 km fel..

Så 6,2 km blev det. Satte på runkeeper lite sent (missade drygt lite mer än 1 km tyvärr)
Nästa gång ska jag kolla kartan vart jag är!!!!

// lost and found

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar