torsdag 4 juli 2013

En ny dag

En dag när jag vaknar så pollensjuk att till o med Rudolf med den röda mulen skulle bli avis.
Så idag ska jag ringa min nya husläkare o få min gamla medicin.
När man har ny dr, så jan han inte bara skriva ut en medicin jag haft i 10 år, utan  måste träffa mig först... Så jag kan få ta upp massa onödig tid. För en liten blå tablett. Och trots sin käcka färg är det bara antihistamin, inget roligare än så.
Sen ska lillfisan lämnas på dagis, det ska tränas, och handlas. Framförallt toapapper. Det är SLUT!! Och då använder man sig av det som finns hemma, som något hårt kökspapper som är likställt med 5:ans sandpapper. 
Inget gulligt, mjukt lambi pappet här inte. 
Samtidigt ser jag att det kan vara bra att familjen härdas inför semestern..
Vi ska till Skåne lixom, och vem vet vad de har för papper där... Kanske ännu värre. 
Jag kommer från ämnet, som jag helt glömt. Kommer inte alls ihåg vad det var jag tänkte skriva om...
Det börjar gå utför nu... Har tantskor, vaknar tidigt av mig själv och börjar bli glömsk. Det är kört!

//XL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar