måndag 1 januari 2018

2018 - nytt år

Jag vet att bloggen funnits här, men mycket hände.. Jag ska dra en kort resumé:

I oktober 2016, fick jag ett ”normalt” jobb. Jag som jobbat hemma sen 2007, fick helt plötsligt arbetstider att förhålla mig till. Och med det så fick jag inte ihop så mycket träning som innan, så 2017 bjöd på 18!!!!!!! kg extra, av de 30 jag gick ner.
Man kan alltså säga att jag är på ruta ett igen. Tråkigt, men den bistra verkligheten. I november 2017 började jag sakta ta tag i allt igen, med det sagt så har träningen börjat fungera.
Jag får ihop träningen, jag har tagit tag i maten.
Så nu när jag kliver in i 2018, så gör jag det med samma mål som 2015 - att gå ner i vikt, äta rätt (just det, fick 2017 veta att jag har gallsten :(  ) och må bra.
Gallstenarna och jag är inte kompisar! Jag försöker nu äta mest vegetariskt, då stenarna inte gillar kött. Nu är väl inte det hela världen, men med en familj på 8 personer varannan vecka,  så är det en utmaning ändå med maten.

Skam den som ger sig! Det här året blir mitt år. 2017 lärde mig att aldrig släppa på min vikt och träning, för det är det som gör att jag blir pigg och orkar. Så nu blir det en vecka detox, lagom med träning, och en vecka att planera mat en månad framåt.

Jag kan och vill, vägrar tjockholmen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar