måndag 21 december 2015

Träna

Snart så.. Ska lägga Mini Me och sen bär det av till gymmet. Biceps o triceps ska få sig en omgång. 
Tror mina biceps hatar mig... Knappt höjt nåt under året känns det som. Måste verkligen kämpa med dom! Triceps är jag hur stark som helst i.

Middag för min del idag blev svensk Biryani (afghansk maträtt), så kyckling i krossade tomater med grönsaker och ris.
Tips är att köpa Biryanikrydda, stek kyckling snabbt bara för att få yta, massa krydda.
Sen lägger du ner kycklingen i en sås gjord på 2 burkar finkrossade tomater, 1 msk olja, lök i ganska stora bitar, som du stekt snabbt i stekpanna med Biryanikryddan, lite peppar, paprika i stora bitar och salt. Låt det sen puttra 90 minuter på spisen så kycklingen blir mör. Dra sedan isär kycklingen med 2 gafflar.

Riktigt Biryani görs på annat sätt, men som sagt, jag har modifierat den lite :)
Till har man egentligen ett speciellt ris, men vi kör på jasmin ris här hemma.

//hörs snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar